Selasa, 18 Oktober 2016

☛ TUKARKAN WANG KERTAS KEPADA HARD ASSETS

1. Salah satu realiti kehidupan ialah inflasi. Dan sepertimana kita semua tahu, inflasi mengurangkan kuasa belian wang kertas dan punishes savers like you and I. Sebagai contoh, semasa saya di sekolah rendah dulu, pocket money saya ialah 20 sen! Walaupun susah nak percaya, duit itu cukup untuk beli minuman dan snack! Hari ini, saya rasa kita tak boleh beli apa pun dengan harga 20 sen!

2. Lagi satu realiti ialah keadaan ini akan berterusan kerana inflasi akan sentiasa bersama kita. Hari ini, esok dan selamanya.

3. Worse, oleh kerana apa yang berlaku di negara kita sekarang, nilai ringgit telah jatuh dari paras sekitar $1 = RM3 lima tahun lepas ke paras sekitar $1 = RM4.2 sekarang. Ini adalah prestasi yang buruk sekali. A serious devaluation.

4. And by the look of things, situasinya tidak akan menjadi lebih baik dalam masa2 terdekat. Malah ianya mungkin akan menjadi lebih buruk di masa depan.

5. Sebagai rakyat, kita tak dapat membuat apa2 untuk menahan kejatuhan tersebut. Masalah itu adalah luar di kawalan kita.

6. Bagaimanapun, kita boleh mengambil beberapa langkah untuk melindungi diri dan keluarga daripada kesan2 buruk ini. Salah satu langkah tersebut ialah dengan MENUKAR WANG KERTAS KEPADA HARD ASSETS SEPERTI HARTANAH DAN EMAS. Ini adalah kerana hard assets akan mengekalkan nilainya walaupun ketika wang kertas jatuh nilai.

7. Dan kita PERLU MENGORAK LANGKAH INI DENGAN SECEPAT MUNGKIN. Lebih lama kita tunggu, lebih pedihlah tamparan inflasi itu.

Artikel tulisan: Azizi Ali


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jadi Dealer Public Gold

 PROMOSI TERKINI Anda akan mendapat banyak faedah daripada Syarikat Public Gold kerana syarikat yang kukuh di Malaysia. Dealer Public Gold a...