Sabtu, 22 Oktober 2016

Saya bukan gold collector.

Saya bukan gold collector.
Saya simpan saja. Biasanya
kalau saya jual 1gram seperti dalam gambar sebelah kanan, bukan untuk shopping. Saya simpan lagi dalam akaun Gold Accumulation Program (GAP) ataupun Silver Accumulation Program (SAP).
Ada untung? Tentulah ada.

Dulu masa saya withdraw kedua-dua gold ini daripada akaun GAP, harga emas lagi rendah daripada hari ini. Bila saya jual dengan harga hari ini, saya dapat simpan emas 2gram kembali. Ada baki duit di tangan boleh cover premium cost kalau saya nak withdraw 1gram gold bar koleksi terkini seperti MY60, wedding dan Happy birthday. Ada baki lagi untuk saya simpan ke dalam tabung.

Kalau saya mau simpan ke dalam akaun SAP, saya dapat simpan 100gram silver. Baki dapat simpan GAP lagi. Eh, ada baki lagi simpan ke dalam tabung.

Untung simpan emas dengan ilmu.

Elia Hasimi





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Jadi Dealer Public Gold

 PROMOSI TERKINI Anda akan mendapat banyak faedah daripada Syarikat Public Gold kerana syarikat yang kukuh di Malaysia. Dealer Public Gold a...